Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
-5487-010-9
Methoden en technieken --- Algemene methodologie. --- algemene methodologie. --- observatietechnieken --- Qualitative methods in social research --- Methodologisch onderzoek --- Observeren --- Diagnose --- Participerende observatie --- sociaal onderzoek --- 159.9.072 --- 159.923 --- #SBIB:303H32 --- 301.08 --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Persoonlijkheid. Identiteit --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Observatie --- Sociaal leren
Choose an application
Observeren, registreren en hulpverlenen zijn drie belangrijke vaardigheden die elke leerkracht in het basisonderwijs moet beheersen. De uitgave Observeren, registreren en hulpverlenen biedt een helpende hand en besteedt ruime aandacht aan het observeren in de klas, aan de ontwikkeling van observatie-instrumenten en aan notatiesystemen. In samenhang daarmee komen belangrijke aspecten van het leerlingvolgsysteem aan de orde. Tot slot wordt besproken hoe een handelingsplan opgezet en uitgevoerd moet worden. Voor de docent is een aparte docentenhandleiding beschikbaar.
basisonderwijs --- didactiek --- 474 --- kinderen --- pedagogiek --- 442 --- Kinderen --- Observatie --- Opvoeding en onderwijs --- 416.23 --- Kinderleven --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kindertijd --- didactiek: lagere school --- ontwikkelingspsychologie --- didactiek basisonderwijs --- Lagere schoolleeftijd --- Lerarenopleiding --- Opvoeding --- algemeen --- Opvoeding. --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Ethnology --- Authorship --- Methodology --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:316.21H72 --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Theoretische sociologie: etnomethodologie --- Ethnology - Authorship --- Ethnology - Methodology
Choose an application
#KVHB:Rekenen --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Kleuters --- 471.42 --- 475.2 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Rekenvoorwaarden --- Wiskundige initiatie --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- begripsvorming k.o. --- kleuterwiskunde --- rekenvoorwaarden k.o. --- Cognitieve opvoeding kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Cognitieve opvoeding --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- begripsvorming ; k.o. --- rekenvoorwaarden ; k.o. --- Cognitieve opvoeding ; kleuteronderwijs --- wiskundige initiatie --- observatie --- wiskunde --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- begripsvorming ; k.o --- rekenvoorwaarden ; k.o
Choose an application
Social sciences --- Sciences sociales --- Methodology --- Research --- Méthodologie --- Recherche --- -Social sciences --- -#SBIB:303H32 --- #GROL:MEDO-303.6 --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Méthodologie --- #SBIB:303H32 --- Social science research
Choose an application
303.6 --- Context effects (Psychology) --- -Social surveys --- -#SBIB:303H32 --- Community surveys --- Surveys, Social --- Social sciences --- Surveys --- Associations, Contextual (Psychology) --- Context (Psychology) --- Contexts (Psychology) --- Contextual associations (Psychology) --- Contextualism (Psychology) --- Effects, Context (Psychology) --- Psychology --- Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- Congresses --- Psychological aspects --- -Congresses --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Research --- Social surveys --- Congresses. --- 303.6 Verzamelen van gegevens. Feiten verzamelen --(sociaal onderzoek) --- #SBIB:303H32 --- Psychological aspects&delete&
Choose an application
In dit handboek wordt ingegaan op de algemene principes van het onderzoeksproces, op de voorbereiding en het ontwerpen van een onderzoek en op de strategieën van dataverzameling. Bijzondere aandacht wordt besteed aan de gestandardiseerde vragenlijst van de auteur naar de houdingen van de Belgen tegenover migranten, illustreren de verschillende stappen.
Qualitative methods in social research --- Sociale wetenschappen. --- Academic collection --- 303 --- #SBIB:303H10 --- onderzoek --- sociale wetenschappen --- statistiek --- wetenschappelijk onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- #VCV monografie 2000 --- Méthodes Methoden --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- Sciences sociales Sociale wetenschappen --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Sociologie --- Sociologie 30 --- Statistische gegevens 31 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- methodologie --- observatie --- sociale problemen --- sociologie --- #A9911E --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Social psychology --- Entretiens (Sociologie) --- Interviewing in sociology. --- Social perception. --- Social surveys --- Psychological aspects. --- Interviewing in sociology --- Social perception --- Perception sociale --- Enquêtes sociales --- Psychological aspects --- Aspect psychologique --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:309H517 --- Cognition, Social --- Interpersonal perception --- Social cognition --- Interpersonal relations --- Perception --- Social cognitive theory --- Sociology --- Community surveys --- Surveys, Social --- Social sciences --- Surveys --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Methodology --- Research
Choose an application
616.083.3 --- ALS --- Ademhaling --- Algoritme --- Aneurysma --- Angst --- Aritmieën (dysritmie, fibrilleren, hartritmestoornissen) --- BLS --- Beademing --- Bloeddruk (CVD) --- Bypass --- Cardiologie (hartaandoeningen, hartziekte, hartziekten) --- Cardiopulmonaire resuscitatie --- Circulatiestelsel --- Decubitus (doorligwonde, drukwonden) --- Defibrilleren --- Depressie --- Dermatologie (huidaandoeningen, huidziekten) --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Eindtermen --- Gastroenterologie (maagdarmstelsel, maagdarmziekten) --- Hartklepgebreken --- Heuristiek --- Holisme --- Hypertensie --- Hypotensie --- Infarct (hartinfarct, myocardinfarct) --- Intensieve zorgen --- Losbladig werk --- Medische psychologie (klinische psychologie) --- Multidisciplinair team --- Nefrologie (crystallurie, nieraandoeningen, nierkolieken, nieronderzoek, nierziekten) --- Observatie --- Pijn --- Posttraumatische stressyndroom (PTSS) --- Shock --- Stomatologie (mondaandoeningen, mondholte) --- Temperatuur --- Verpleegkundige diagnose (diagnose (verpleegkundige)) --- Wondzorg --- Zelfmoord (zelfdoding) --- Zelfzorg --- intensieve zorgen afdeling --- intensieve zorgen
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- 471.4 --- didactiek --- observatie --- schoolboeken --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuteronderwijs --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Getallen --- Groot/klein --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ordenen --- Probleemoplossen --- Seriëren --- Tegenstellingen --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen --- 474.23 --- Kleurenleer --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Vormleer --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- cognitieve ontwikkeling. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- Cognitieve ontwikkeling. --- Getallen. --- Tellen. --- Vergelijkingen. --- Classificeren. --- Kleuren. --- Vormen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Grootte. --- Seriëren.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|